söndag 8 februari 2009

Nystart

Har inte gjort ett inlägg i den här bloggen på evigheter. Är nu redo för en nystart. Funderade först på att byta blogg men valde att behålla den gamla, men har tagit bort alla gamla inlägg. De tillhör det förflutna.

Är ingen mästerbloggare med nya inlägg varje dag. Jag är inte heller någon mästerscrappare med flera alster att visa upp varje vecka. Ett av mina favoritcitat kommer från en julkalender som gick för några år sedan, "Dieselråttor & Sjömansmöss" och det är som följer: "Jag vet vad jag vet och jag gör vad jag kan".

För att hålla uppe uppdateringarna i någorlunda takt kommer det dyka upp oscrappiga inlägg. Jag hamnar i svackor i mitt skapande och handlar bloggen bara om att vara ett galleri så hamnar bloggen också i svackor, som tidigare bevisat. Att blogga för min egen skull ska bli en vana, precis som många andra vanor som ska till i år, tillsammans med att slutföra. Det är mina ledord för i år: vanor och slutföra.

När det gäller livet rullar det på. Jag är i slutskedet av slutförandet av min utbildning. Något tuffare mentalt än vad jag har förutsett, men samtidigt så känner jag mig själv.

När det gäller scrapbookingen har jag två älskade uppdrag. Medlem i InkyWings designteam samt inspiratör för bloggen Swescrapbook. Båda dessa skapar vanor i mitt skapande. Väldigt nyttigt för mig.

Har även här på slutet även hittat rätt igen när det gäller min stil. Har varit lite osäker och på villovägar att tag men känner äntligen att jag hittat hem igen. Jag inspireras så mycket av olika personer som gör avtryck i mitt skapande, men utan mitt eget blir jag vilse. Har tyvärr inte så mycket att visa just nu, det mesta kommer dyka upp i andra bloggar först, innan det hittar hit.
Visar upp en del som jag skapat sedan sist.




Inga kommentarer: