söndag 17 oktober 2010

Tankarna går till Paris

Härliga Lilo och hennes käre make firar bröllopsdag. Grattis!!
De firar med alla som vill vara med inne hos Mollys Scrapbooking i en rad olika utmaningar som på ett eller annat sätt tar oss till Paris.

Jag har aldrig varit i Frankrike, än mindre i Paris. Men det var dit Lilo med make åkte på smekmånad så det är dit vi drömmer oss tillbaka.

Följande kort är gjort till en bildutmaning. Bilden föreställer Triumfbågen.

Ärligt så tänkte jag när jag först så utmaningen " Vad tänkte hon på nu, människan?" Men utmaningen låg i mitt medvetande och skavde och jag tittade in i bloggen ett par gånger till.. Sedan så släppte det. Hon var inte så tokig ändå, den där Lilo...


Så här är min triumfbåge, ja utan öppning då. Va?! Ser ni inte likheten?!
Jodå, använd fantasin nu. Om man tittar på triumfbågen är den uppbyggd av en massa lager med mönster på, eller hur.. Precis som mina papperslager. Sedan innehåller mina lager lite mer färg än den riktiga bågen/valvet, men hallå, är det en triumf så ska det väl firas ordentligt. Med färg!


Alla papper, eller spillbitar om jag ska vara ärlig, kommer från BoBunny. Stämpeln är en av mina nya digistämplar från Some Odd Girl, vilket passar utmärkt till den här utmaningen eftersom Some Odd Girl får mig att tänka på Odd Molly och då är ju kopplingen till Mollys Scrapbooking självklar.. Hon är i alla fall färglagd med ProMarkers, flickan. Bokstäver från Panduro, knappar från div. ställen och den gula journalingspoten bakom flickan är från My Little ShoeBox. Bårdstansarna kommer från EK Sucess, Fiskars och Martha Stewart.

2 kommentarer:

Lilo sa...

Såååååååå fint!!! Älskar alla färgerna!!! Himla kul att du är med här! =)

Zarah sa...

Såklart är det en triumfbåge! En urfin sån - hjärtar det här kortet! :D